Doar asa poti scapa de STRES in vremurile grele

2

Treci prin momente dificile si stresul se afla la cote alarmante? Noi te ajutam sa treci peste ele propunandu-ti mai multe metode:

Creand un punct de cotitura

Potrivit viataverdeviu.ro, atunci cand se petrece o criza semnificativa (precum actuala transformare economica care afecteaza atat de multi oameni), nivelul nostru de toleranta la stres seaca datorita socului initial si a durerii emotionale. Devenim coplesiti, ceea ce ne inhiba  capacitatea de a face fata situatiei. Cu toate acestea, este perfect de inteles de ce ne simtim in acest mod.Initial, poate fi de folos sa experimentam si sa eliberam acumularea emotionala  de soc, durere, furie si disperare, sau, doar sa ramanem linistiti cu noi insine si cu  durerea noastra. Dupa aceasta prima faza, indiferent de cat timp ne ia, in cele din  urma, trebuie sa ne gandim sa avem grija de noi si sa ne preocupam de sanatatea  noastra. Apoi, putem face pasi simpli pentru a incepe sa compensam efectele  stresului, ceea ce va face ca recuperarea noastra sa fie mai usoara. Inteleg ca la  inceput este dificil, dar sugestiile simple din acesta brosura ne pot ajuta la a ne face mai usoara reconectarea cu securitatea si puterea noastra interioara.

Desi nu putem face ca provocarile si anxietatile noastre sa dispara brusc, ne putem reseta capacitatea de a ne mentine mai usor. Atunci cand luam masuri sa reducem stresul acolo unde putem, acest lucru adauga tarie si claritate in alegerea drumului nostru printre provocarile mai dificile.Desi lucrurile „sunt asa cum sunt”, putem incepe sa facem o intorcere psihologica in  noi insine, astfel incat stresul excesiv nu va crea o spirala descendenta in sanatatea noastra. Putem compensa stresul cu ajutorul unor practici simple, ce faciliteaza  schimbarile de atitudine si reduc pierderea de energie. Acest lucru va creste gandirea  clara, referitoare la cum putem dobandi ajutorul necesar pentru noi si familiile noastre.

Cand experimentam un stres crescut, adesea este dificil sa auzim unele lucruri care ne pot ajuta cel mai eficient. Astfel, in aceasta brosura voi dezvolta in cateva modalitati diferite unele teme importante, pe care eu simt ca ar putea fi cele mai utile. Iata cateva practici ce ne ajuta sa reducem stresul si sa resetam sistemul nostru sa mearga inainte, in aceste vremuri schimbatoare

1. Comunicati si interactionati cu ceilalti.

Unul dintre lucrurile cele mai importante pe care le puteti face este sa comunicati simtamintele voastre cuiva, sau unui grup de oameni ce trec prin experiente similare.

Apoi angajati-va in a va ocupa de ceilalti si a oferi suport emotional. Asta va ajuta in special in a va redeschide inima, ceea ce creste echilibrul emotional si taria sufleteasca. Atunci cand radeti sau plangeti impreuna cu cineva, adesea exista o imensa eliberare benefica. Candcomunicarea stresului oamenii se aduna pentru a se sustine reciproc, energia intregului colectiv multiplica beneficiile pentru fiecare. Se stie ca cooperarea energetica colectiva poate creste ghidarea intuitiva si solutiile eficiente pentru problemele ivite.

Cand intr-un grup de oameni acestia „sunt in inima” si nu doar in minte, sustinerea colectiva  ii ajuta sa-si ridice starea de spirit, care, la randul ei, ajuta la eliberarea stresului  acumulat si a anxietatii impovoratoare. Daca cautati, este posibil sa gasiti un grup de oameni care se intalnesc pentru a aborda aceleasi probleme care va preocupa si pe voi. Multi oameni pot simti o rezistenta in a se afla in preajma altora; dar, in perioadele de criza si stres, suportul grupului poate fi folositor. Adesea, poate preveni stresul acut care va poate afecta  sanatatea. De asemenea, puteti gasi pe internet grupuri interactive, blog-uri si alte  servicii utile.

2. Re-deschideti simtamintele.

Este normal ca la debutul unei crize simtamintele noastre sa se inchida, mai ales in timpul socului initial si al fazei de furie. Atunci cand mintea noastra lucreaza prea mult fara intelepciunea inimii, are tendinta sa se supraincarce datorita simtamantului de pierdere si atunci sistemul nostru se inchisteaza in furie, frica si disperare. Este de inteles sa experimentati asta, dar este cu adevarat important sa redeschideti,  asa cum puteti, conexiunea inimii voastre cu ceilalti oameni. Atunci cand inima  voastra se redeschide, increderea si siguranta de sine se pot reintoarce treptat. Sa fiti rabdatori cu acest proces si sa aveti compasiune fata de voi insiva.

O buna modalitate de a va redeschide simtamintele inimii, este de a oferi celorlalti  bunatate si sustinere plina de compasiune, sau de a va oferi voluntar sa-i ajutati  pe cei ce au nevoie, chiar si atunci cand si voi aveti nevoie. Chiar si micile acte  de bunatate si compasiune pot face o mare diferenta. Aceasta este una dintre  modalitatile cele mai rapide de a va pune pe picioare si de a reduce stresul  care, altfel, ar fi putut sa va afecteze sanatatea. Cercetarile arata ca bunatatea si  compasiunea elibereaza hormoni benefici, care ajuta la echilibrarea si restabilirea  sistemului vostru. Ingrijorarea si nesiguranta cresc hormonii de stres, chiar si atunci  cand simtiti ca aveti motive bune de ingrijorare. Mult stres poate fi redus avand grija de ceilalti si interactionand mai mult cu ei.

Daca probleme de sanatate va impiedica sa va intalniti cu alti oameni, inca puteti  beneficia, transmitand celorlalti bunatate si compasiune autentica. Daca sunteti  legati de casa, incercati sa aveti vizitatori, astfel incat sa le puteti comunica  simtamintele voastre, ceea ce va ajuta sa eliberati o parte din presiunea emotionala. Daca acest lucru nu este posibil, incercati ca, cel putin, sa comunicati cu ceilalti prin scrisori, telefon sau e-mail.

3. Practicati aprecierea si recunostinta.

Un exercitiu util pentru reducerea stresului si re-echilibrarea emotionala este ca in  fiecare zi sa trimiteti simtaminte autentice de recunostinta catre cineva, sau ceva – copil, membrii familiei, animale de companie, sau alte persoane fata de care simtiti  recunostinta sincera. Este important ca sa simtiti din inima acest lucru, nu doar din  minte, deoarece simtamintele de apreciere activeaza sistemul biochimic al corpului,  ce ajuta la diminuarea stresului si stabilitatea psihica. S-a dovedit ca practica recunostintei si a aprecierii ajuta oamenii sa se reconecteze cu simtamintele de speranta si cu initiativa inimii de a merge progresiv mai departe.

4. Descresteti drama.

Un alt mod eficient de a opri pierderea de energie si de a reduce anxietatea este acesta: nu hraniti tendinta de a „dramatiza” in momentele critice. Atunci cand in mintea noastra se invart constant ganduri de vinovatie, manie si proiectii de „soarta trista”, acestea cresc drama, ceea ce face ca intotdeauna starea sa se agraveze.  Adaugand drama unei situatii, se orbeste discernamantul intuitiv de care avem  nevoie pentru a gasi cele mai eficiente cai de a naviga printre probleme.

Incepeti sa practicati incercand sa reduceti drama atunci cand impartasiti altora.  Atunci cand cu adevarat impartasim simtamintele noastre cu ceilalti, asta reduce  tendinta de a amplifica si repeta partea dificila a situatiilor – si creste tendinta  de a intari si incuraja sustinerea si solutiile echilibrate. In mod natural, va exista  o oarecare drama atunci cand ne exprimam simtamintele celorlalti. Dar, atunci  cand drama excesiva continua, aceasta va bloca solutiile deoarece seaca mintea  si emotiile, facandu-ne sa ne simtim mai rau. Practicati reducerea dramei, dar incercati sa nu va judecati pe voi sau pe ceilalti pentru ca o creati. Toti fac tot ceea ce pot pentru a deveni mai stabili si siguri. Incercati sa aplicati compasiunea in toate interactiunile voastre.

Mai multe sugestii pentru reducerea dramei:

Cand constatati ca dialogul interior se amplifica cu ingrijorare excesiva, proiectii de frica, sau ca dramatizati partea neagra a lucrurilor, atunci sa va spuneti cu blandete: „Asta nu ajuta sa schimb ceva care s-a petrecut deja; nu face decat sa inrautateasca situatia”. Apoi, faceti o incercare sincera de a va realinia gandurile si sentimentele, cu acelea care va sustin nevoile si obiectivele. S-ar putea ca sa nu puteti opri toata drama interioara, dar, puteti sa reduceti efectiv pierderea de energie si sa depasiti, cu ajutorul acestui exercitiu, deficitul datorat stresului.

Continua amplificare a furiei, frici si anxietatii, elibereaza in tot corpul nivele excesive de hormoni ai stresului, precum cortizonul si adrenalina. Pe termen lung, acest lucru poate determina o cascada de probleme fizice, impreuna cu posibile dezechilibre mentale si emotionale. Practicand reducerea dramei, energia pe care o salvati ajuta la echilibrare, claritate si initiativa pozitiva.
Aveti grija sa nu va auto-judecati daca uneori esuati. Este bine, toti o facem. Doar va reafirmati angajamentul inimii voastre ca veti practica si treceti mai departe. Fiecare mic efort pe care il faceti va ajuta cu adevarat.

 5. Gestionati-va reactiile la noutati.

In aceste vremuri de instabilitate economica si globala, este important ca sa nu  amplificati stresul prin proiectarea celui mai prost scenariu posibil, atunci cand  urmariti stirile. De aceea este atat de important sa practicati ascultarea si vederea  stirilor, dintr-o stare neutra si sa rezistati tentatiei de a deveni emotivi si a fi obsedati  de partea negativa a fiecarui lucru.

Ne putem mentine pozitia si propriile opinii in  timp ce gestionam cat de multa drama emotionala negativa atasam evenimentelor si  informatiilor dezamagitoare, in timpul si dupa difuzarea stirilor. Aici se acumuleaza o  mare parte din stresul nostru. Ascultand sau privind stirile dintr-o pozitie mai neutra,  putem evita sa aducem energie emotionala excesiva in rederularea evenimentelor,  rederulare ce poate intensifica furia, frica sau anxietatea. Exista o diferenta intre a evalua o chestiune si a fi obsedat emotional de ea. Practicarea neutralitatii ne  poate ajuta sa gestionam cheltuiala noastra de energie emotionala si sa evitam  supraincarcarea cu stress.

Cand ne aflam intr-o stare de stres extrem si anxietate, poate fi util sa gestionam  cantitatea de stiri pe care o urmarim. Multi oameni se tem sa urmareasca stirile la  TV fiindu-le frica de ceea ce ar putea vedea si, de asemenea, fiindu-le tema si sa nu  le urmareasca – daca pierd ceva important? Cand experimentati anxietate puternica si depresie, reducerea ocazionala a stirilor poate ajuta la diminuarea intensitatii temerilor si anxietatii noastre. Intensitatea este cea care face ca, uneori, frica si anxietatea sa para de nesuportat. Trebuie sa vedeti daca reducerea stirilor va ajuta,  ca si pe multi altii. Trebuie sa decideti, bazandu-va pe incarcatura de stres si pe  sensibilitatea naturii voastre emotionale la dramele mediatice constante din jurul  stirilor ce amplifica furia si frica.

Totul se refera la gestionarea asimilarii mediatice,  in conformitate cu evaluarea sincera a situatiei voastre particulare. Nu ar trebui sa  judecam mass media, deoarece suntem responsabili de ceea ce privim si de cum  reactionam la lucrurile vazute. Este lucrul nostru sa echilibram si sa gestionam  expunerea si perceptiile noastre despre modul in care stirile ne afecteaza. CITESTE MAI DEPARTE AICI

sursa: viataverdeviu.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *