PARADOXUL MEDICAMENTELOR, pe de-o parte TRATEAZA, pe de alta TE IMBOLNAVESC! Uite cum iti afecteaza RINICHII pastilele!

Obișnuim adesea să luăm pastile indiferent de afecțiunea de care suferim. Multe dintre ele ne pot afecta rinichii, fără să ne dăm seama.

Analgezicele

Atunci când sunt administrate astfel de pastile, în doză foarte mare, pot fi toxice pentru rinichi. Ele sunt recomandate pentru durere. Nu ar trebui să iei astfel de medicamente în fiecare zi sau regulat, fără să consulți medicul. Antiinflamatoarele nesteroidiene (aspirina, ibuprofenul și acetaminofenul) inhibă buna funcționare a rinichilor. Așa că evită-le!

Antibioticele

Când nu sunt prescrise de medic, antibioticele pot fi periculoase pentru rinichi. Unele dintre ele, precum aminoglicozidele, pot duce la insuficiență renală. Ele sunt de regulă utilizate în tratarea infecțiilor urinare. Unele medicamente antivirale, cum este aciclovirul intravenos, trebuie administrate cu atenție, deoarece și acestea pot fi toxice pentru rinichi.

Laxativele

În general, laxativele sunt considerate sigure pentru majoritatea oamenilor. Cu toate acestea, există unele care pot afecta rinichii, cum sunt medicamentele utilizate pentru curățarea intestinului. Ele pot declanșa leziuni renale acute. Depunerile de săruri și cristale în rinichi pot duce la insuficiență renală, scrie clickpentrufemei.ro.

Diureticele

Sunt recomandate pentru eliminarea excesului de apă și de sare și sunt necesare în anumite boli de inimă sau de rinichi. Ele pot fi periculoase atunci când sunt utilizate pentru a scăpa de kilogramele în plus, fără supraveghere medicală. Acestea provoacă deshidratare și hipokaliemie (scăderea nivelului de potasiu din sânge), ce favorizează formarea unor leziuni renale.

Medicamentele anticancer

Toxice pentru rinichi pot fi și medicamentele recomandate celor care se luptă cu cancerul. Toxicitatea lor este controlată de medic. El este cel care poate să decidă hiperhidratarea pacientului, pentru a ține sub control efectul nefrotoxic al pastilelor.